Leefstijl

De Leefstijltandarts

Ontstekingen in je mond, van je tandvlees of in het bot, je mondbacterieflora en je slijmvliezen en speeksel zeggen een hoop over je algehele gezondheids-status. Andersom kunnen algemene gezondheidsfactoren een hoop zeggen en verbeteren aan je mondgezondheid, de conditie van je tandvlees, het behoud van je botvolume rond je tanden en kiezen en de kwaliteit van je speeksel wat wederom je tanden en kiezen beschermt.

“De samenhang tussen tandheelkunde en de algehele gezondheid fascineert mij”

Kortom; niet alleen tandenpoetsen en mondhygiëne maar bijvoorbeeld ook je voeding, micro- en macronutriënten, kwaliteit van slaap en hormoonspiegel kunnen meer betekenen voor je algehele- en mondgezondheid dan je denkt.

Hier in het verschil willen maken voor jezelf, dat kan! Hiervoor hebben wij ons Personal Dental Health Coach programma.

Wat gaan we doen? Inventarisatie maken van start status, hoe staat het er nu voor. Meten = Weten

• OPT kaakoverzicht röntgenfoto
  • Parostatus – opmeten van het tandvlees
  • Bacterieel mondonderzoek – als geïndiceerd
  • Speekseltest
  • Bloedvatenstelsel test
  • Haarfollikel analyse
  • Omega-3 test, inzicht in de kwaliteit van je celwanden
  • Infraroodscan van de kaken of het hoofd (met uitgebreid analyse rapport)

Lees meer; voor de uitgebreide uitleg van alle meting

Je persoonlijke jaar actieplan samenstellen

Na het verzamelen van alle uitslagen zullen wij in overleg met u een actieplan opzetten. Denk hierbij aan ontstekingen elimineren en behandelen met bijvoorbeeld probiotica en/of voedingssupplementen en mondhygiëne verbeteren. Er zullen meerdere checkmomenten per jaar zijn om de vooruitgang te monitoren en eventuele aanvullingen of wijzigingen toe te passen.